Algemene Voorwaarden

ALGEMENE VOORWAARDEN

1. Definities

In deze algemene voorwaarden hanteren we de volgende definities:

  • Opdrachtnemer: ‘The Koppers’ en ‘Kim & The Koppers’; gevestigd te Heemradenstraat 38, 6651 DP te DRUTEN; ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer: 87129248.
  • Opdrachtgever: De (rechts-)persoon die aan opdrachtnemer, mondeling, schriftelijk, via een website van Opdrachtnemer of op andere wijze, het verzoek heeft gedaan om tegen betaling diensten te verrichten/gebruik te willen maken van de door opdrachtnemer aangeboden diensten, al dan niet in de vorm van een duurovereenkomst.
  • Deelnemers: Dit zijn personen die passief dan wel actief deelnemen aan de dienstverlening en met/via de opdrachtgever in en rondom de opnamestudio aanwezig zijn.
  • Overeenkomst: Een contract tussen opdrachtgever en opdrachtnemer betreffende een overeengekomen dienstverlening.

2. Toepasselijkheid

  1. Deze voorwaarden gelden voor iedere aanbieding en iedere overeenkomst tussen opdrachtnemer en opdrachtgever waarop opdrachtnemer deze voorwaarden van toepassing heeft verklaard, voor zover van deze voorwaarden niet door partijen uitdrukkelijk en schriftelijk is afgeweken.
  2. De onderhavige voorwaarden zijn eveneens van toepassing op alle overeenkomsten met opdrachtnemer, voor de uitvoering waarvan derden dienen te worden betrokken.

3. Offertes en prijzen

  1. De door opdrachtnemer gemaakte offertes zijn vrijblijvend. Deze offertes zijn geldig gedurende 30 dagen, tenzij anders aangegeven. Opdrachtnemer is slechts aan de offertes gebonden, indien de aanvaarding hiervan door opdrachtgever schriftelijk binnen de gestelde termijn wordt bevestigd.
  2. Offertes zijn gebaseerd op de bij opdrachtnemer beschikbare informatie. Drukfouten en/of kennelijke vergissingen in publicaties van of namens opdrachtnemer binden opdrachtnemer niet.
  3. Prijzen op de website www.thekoppers.nl zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
  4. Prijzen van op maat gemaakte diensten van opdrachtnemer zijn exclusief omzetbelasting (BTW) en andere heffingen die van overheidswege worden opgelegd, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld. De kosten die opdrachtnemer daarnaast maakt voor het uitvoeren van de overeenkomst, worden apart in rekening gebracht, tenzij uitdrukkelijk anders is vermeld.
  5. Opdrachtnemer mag prijsstijgingen doorberekenen indien opdrachtnemer kan aantonen dat zich tussen het moment van aanbieding en levering significante prijswijzigingen hebben voorgedaan ten aanzien van bijvoorbeeld lonen en/of vergelijkbare markttarieven.

4. Dienstverlening

  1. Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht, vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
  2. Indien en voor zover een goede uitvoering van de overeenkomst dit vereist, heeft opdrachtnemer het recht bepaalde werkzaamheden te laten verrichten door derden. Dit zal altijd in overleg met de opdrachtgever geschieden.
  3. De opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn, of waarvan de opdrachtgever redelijkerwijs behoort te begrijpen dat deze noodzakelijk zijn voor het uitvoeren van de overeenkomst, tijdig aan opdrachtnemer worden verstrekt. Indien de, voor de uitvoering van de overeenkomst benodigde, gegevens niet tijdig aan opdrachtnemer zijn verstrekt, heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten volgens de gebruikelijke tarieven aan de opdrachtgever in rekening te brengen.
  4. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade, van welke aard ook, doordat opdrachtnemer is uitgegaan van door de opdrachtgever verstrekte onjuiste en/of onvolledige gegevens, tenzij deze onjuistheid of onvolledigheid voor haar kenbaar behoorde te zijn.
  5. Opdrachtnemer zal overeenkomstig de specificatie van de opdrachtgever een technisch verantwoorde geluidsopname vervaardigen. Het materiaal zal gebruikelijk digitaal en/of via de cloud (.wav bestanden van 44.1 khz, 16 bit) beschikbaar worden gesteld. Indien aanlevering van het geluidsmateriaal op een andere, geluidsdrager (bijvoorbeeld USB, externe harde schijf van de Opdrachtgever), of formaat (bijvoorbeeld MP3, andere sample rate) moet worden aangeleverd, is dit na overleg vooraf aan de eerste opname, indien voor de opdrachtnemer gangbaar formaat, mogelijk.
  6. Tenzij anders is overeengekomen, behoort het aanvragen van (muziek)licenties en/of het doen van onderzoek naar de mogelijkheid van juridische beschermingsvormen voor de Opdrachtgever niet tot de werkzaamheden van opdrachtnemer. Ditzelfde geldt voor het toetsen van instructies van de opdrachtgever aan wettelijke- of kwaliteitsnormen.
  7. Alvorens tot productie, verveelvoudiging of openbaarmaking wordt overgegaan dienen partijen elkaar in de gelegenheid te stellen de laatste opnames van het project te controleren en goed te keuren. Indien opdrachtnemer, al dan niet in naam van de opdrachtgever, opdrachten of aanwijzingen aan productiebedrijven of andere derden zal geven, dan dient de opdrachtgever op verzoek van opdrachtnemer zijn hierboven genoemde goedkeuring schriftelijk te bevestigen.

5. Deelnemers

  1. Deelnemers die zodanige hinder of last veroorzaken c.q. opleveren of kunnen opleveren, dat een goede uitvoering van de dienstverlening daardoor in sterke mate wordt bemoeilijkt, kunnen door Opdrachtnemer, in overleg met Opdrachtgever, van (voortzetting van) de activiteiten worden uitgesloten.
  2. Alle uit hinder en de uitsluiting van de deelnemers voortvloeiende kosten komen voor rekening van opdrachtgever, indien en voor zover de gevolgen van hinder of last hen zijn toe te rekenen. Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor eventuele schade veroorzaakt door de deelnemers te verhalen op opdrachtgever.

6. Wijziging van de overeenkomst

  1. Indien tijdens de uitvoering van de overeenkomst blijkt dat voor een behoorlijke uitvoering het noodzakelijk is om de te verrichten werkzaamheden te wijzigen of aan te vullen, zullen partijen tijdig en in onderling overleg de overeenkomst dienovereenkomstig aanpassen.
  2. Indien partijen overeenkomen dat de overeenkomst wordt gewijzigd of aangevuld, kan het tijdstip van voltooiing van de uitvoering daardoor worden beïnvloed. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever zo spoedig mogelijk hiervan op de hoogte stellen.
  3. Indien de wijziging of aanvulling op de overeenkomst financiële en/of kwalitatieve consequenties heeft, zal opdrachtnemer de opdrachtgever hierover tijdig inlichten.
  4. Indien een vaste prijs is overeengekomen zal opdrachtnemer daarbij aangeven in hoeverre de wijziging of aanvulling van de overeenkomst een overschrijding van dit honorarium tot gevolg heeft.
  5. In afwijking van lid 3 zal opdrachtnemer geen meerkosten in rekening brengen, indien de wijziging of aanvulling het gevolg is van omstandigheden die aan haar toe te rekenen zijn.

7. Geheimhouding

Partijen verplichten zich tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van de Overeenkomst van elkaar of uit andere bron hebben verkregen. Informatie geldt als vertrouwelijk als dit door de andere partij is meegedeeld of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie.

8. Intellectueel eigendom en gebruik

  1. Onverminderd het bepaalde in artikel 7, komen alle uit de dienstverlening voortkomende rechten van intellectuele eigendom – waaronder het merkenrecht en het auteursrecht – toe aan opdrachtnemer. Voor zover een dergelijk recht slechts verkregen kan worden door een depot of registratie, dan is uitsluitend opdrachtnemer daartoe bevoegd (tenzij anders nadrukkelijk schriftelijk is overeengekomen).
  2. Alle door opdrachtnemer aan opdrachtgever verstrekte documenten, opnames, composities en andere materialen of (elektronische) bestanden zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet zonder voorafgaande toestemming van opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt en/of op andere wijze ter beschikking van derden worden gesteld.
  3. Opdrachtnemer behoudt tevens het recht, de door de uitvoering van de werkzaamheden toegenomen kennis voor andere doeleinden te gebruiken, voor zover hierbij geen vertrouwelijke informatie ter kennis van derden wordt gebracht.
  4. Gemaakte werken in opdracht van opdrachtgever kunnen door opdrachtnemer worden gebruikt voor reclame en promotionele doeleinden in elke vorm.

9. Betaling

  1. Na totstandkoming van de overeenkomst vindt betaling van het offertebedrag plaats door de opdrachtgever.
  2. De eerste betaling (50% van het offertebedrag) dient binnen 14 dagen na de opdrachtbevestiging te worden voldaan, tenzij nadrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen. Een project wordt pas definitief ingepland wanneer de eerste betaling is ontvangen.
  3. De tweede betaling (50% van het offertebedrag) dient binnen 14 dagen na het volbrengen van gehele overeenkomst te worden voldaan, tenzij nadrukkelijk anders schriftelijk is overeengekomen.
  4. Alle overige betalingen worden aan opdrachtgever gefactureerd, in welk verband de door opdrachtnemer gehanteerde betalingstermijnen als fatale termijn te gelden hebben.
  5. Als opdrachtgever nalatig blijft de vordering te voldoen, kan de vordering uit handen worden gegeven aan een incassobureau, in welk geval opdrachtgever naast het dan verschuldigde totale bedrag tevens gehouden zal zijn tot volledige vergoeding van buitengerechtelijke en/of gerechtelijke kosten, waaronder alle kosten berekend door externe deskundigen naast de in rechte vastgestelde kosten, verband houdende met de inning van deze vordering of van rechtsoefening anderszins, waarvan de hoogte wordt bepaald op minimaal 15% van het totaalbedrag, met een minimum van € 75,- (incl. BTW)te vermeerderen.
  6. Door opdrachtgever gedane betalingen strekken steeds ter afdoening in de eerste plaats van alle verschuldigde rente en kosten, in de tweede plaats van opeisbare facturen die het langst openstaan, zelfs al vermeldt de Opdrachtgever dat de voldoening betrekking heeft op een latere factuur.

10. Eigendomsvoorbehoud

  1. De geleverde goederen blijven eigendom van opdrachtnemer totdat de gehele overeenkomst is voltrokken en de betaling hiervoor is voldaan.
  2. Opdrachtgever heeft niet het recht onbetaalde goederen aan derden te verpanden of in eigendom over te dragen.

11. Annulering door de opdrachtgever

  1. Partijen kunnen de overeenkomst schriftelijk opzeggen, met inachtneming van hetgeen ten aanzien van overeenkomst van opdracht bij wet is bepaald in de artikelen 7:400 e.v. Burgerlijk Wetboek.
  2. Indien een aan opdrachtnemer gegeven opdracht, om welke reden dan ook, geheel of ten dele wordt geannuleerd, is de opdrachtnemer verplicht de opdrachtgever hiervan in kennis te stellen. Bovendien is de opdrachtgever annuleringskosten verschuldigd volgens onderstaande schema:
    • Kosteloze annulering van de overeengekomen opdracht is mogelijk wanneer de opdrachtgever de opdrachtnemer hiervan, uiterlijk 5 werkdagen voorafgaand aan de start van overeengekomen datum, in kennis stelt.
    • Wanneer de opdracht binnen 5 werkdagen voorafgaand aan de start van de overeengekomen datum wordt geannuleerd, zal 50% van het overeengekomen totaalbedrag in rekening worden gebracht.
    • Wanneer de opdracht na de start van de overeengekomen datum wordt geannuleerd, zal 100% van het overeengekomen totaalbedrag in rekening worden gebracht.
  3. Annulering van de overeenkomst door de opdrachtgever dient schriftelijk, telefonisch of per e-mail meegedeeld te worden aan opdrachtnemer.

12. Gebreken en klachttermijnen

  1. Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8 dagen na ontdekking, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan opdrachtnemer.
  2. Indien een klacht gegrond is, zal opdrachtnemer de werkzaamheden alsnog verrichten zoals overeengekomen, tenzij dit inmiddels voor de Opdrachtgever aantoonbaar zinloos is geworden. Dit laatste dient door de opdrachtgever schriftelijk kenbaar te worden gemaakt.
  3. Indien het alsnog verrichten van de overeengekomen dienstverlening niet meer mogelijk of zinvol is, zal opdrachtnemer slechts aansprakelijk zijn binnen de grenzen van artikel 14.

13. Overmacht

  1. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan naast hetgeen daaromtrent in de wet en jurisprudentie wordt begrepen, alle van buiten komende oorzaken, voorzien of onvoorzien, waarop opdrachtnemer geen invloed kan uitoefenen, doch waardoor opdrachtnemer niet in staat is haar verplichtingen na te komen. Werkstakingen in het bedrijf van opdrachtnemer worden daaronder begrepen.
  2. Opdrachtnemer heeft ook het recht zich op overmacht te beroepen, indien de omstandigheid die (verdere) nakoming verhindert, intreedt nadat opdrachtnemer haar verbintenis had moeten nakomen.
  3. In geval van overmacht aan de zijde van opdrachtnemer heeft opdrachtnemer het recht de uitvoering van de opdracht op te schorten of de overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden, zonder dat de opdrachtgever uit dien hoofde enig recht of vergoeding van schade, kosten of interesten kan doen gelden. Opdrachtnemer zal de opdrachtgever direct op de hoogte stellen van elk geval van overmacht en trachten een voor beider partijen bevredigend alternatief aan te bieden. Wanneer de situatie van overmacht van opdrachtnemer langer dan 90 dagen heeft geduurd, hebben partijen het recht om de overeenkomst door schriftelijk ontbinding te beëindigen. Hetgeen reeds ingevolge de overeenkomst gepresteerd is, wordt dan naar verhouding afgerekend, zonder dat partijen elkaar overigens iets verschuldigd zullen zijn.
  4. Opdrachtnemer is niet gehouden tot het nakomen van enige verplichting als zij daartoe geheel of gedeeltelijk verhinderd of bemoeilijkt is, al dan niet tijdelijk, door een omstandigheid die niet is te wijten aan verwijtbare schuld. Hieronder wordt mede verstaan een als in de vorige zin bedoelde niet- verwijtbare tekortkoming van toeleveranciers van opdrachtnemer en/of derden die opdrachtnemer voor de uitvoering van de overeenkomst inschakelt.

14. Aansprakelijkheid

  1. Indien opdrachtgever en/of deelnemers op enigerlei wijze lichamelijk of geestelijk letsel oplopen, materieel verlies lijden, schade veroorzaken aan (de locatie van) opdrachtnemer of derden, dan zijn opdrachtgever en/of deelnemers hiervoor zelf verantwoordelijk en aanvaardt opdrachtnemer geen enkele aansprakelijkheid. De opdrachtgever en/of deelnemers zijn tevens aansprakelijk voor schade aan alle apparatuur, opname apparatuur, instrumenten, computers en verdere materialen van opdrachtnemer.
  2. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade geleden door opdrachtgever en/of deelnemers als gevolg van vertragingen, mechanische pech, weersomstandigheden, natuurinvloeden, stakingen, ziekte of welke overmacht situatie dan ook.
  3. Opdrachtnemer is niet aansprakelijk voor schade die de opdrachtgever lijdt door tekortkomingen van opdrachtnemer en/of (niet-)ondergeschikte hulppersonen bij uitvoering van enige tussen partijen gesloten overeenkomst, tenzij de schade het directe gevolg is van opzet of grove schuld aan de zijde van opdrachtnemer
  4. Opdrachtnemer is evenmin aansprakelijk voor:
    • Bij opdrachtgever of derden ontstane schade(n) die het gevolg is van de verstrekking van onjuiste en/of onvolledige gegevens en/of informatie door opdrachtgever aan opdrachtnemer of anderszins het gevolg is van een handelen en/of nalaten van Opdrachtgever;
    • Bij opdrachtgever of derden ontstane schade(n) die het gevolg is van handelen en/of nalaten van door opdrachtnemer ingeschakelde (niet-)ondergeschikte hulppersonen en of anderen derden;
    • De geleverde prestaties van de door opdrachtnemer op verzoek van opdrachtgever aanbevolen en/of bemiddelde locaties(s);
    • Fouten in het materiaal, opnames en teksten die door de opdrachtgever ter hand zijn gesteld;
    • Misverstanden of fouten ten aanzien van de uitvoering van de overeenkomst indien deze hun aanleiding of oorzaak vinden in handelingen van de opdrachtgever, zoals het niet tijdig of niet aanleveren van volledige, deugdelijke en duidelijke gegevens/materialen;
    • Fouten van door of namens de opdrachtgever ingeschakelde derden,
    • Gebreken in offertes van toeleveranciers of voor overschrijdingen van prijsopgaven van toeleveranciers;
    • Fouten in de opnames, composities of de tekst/gegevens indien de Opdrachtgever zijn goedkeuring heeft gegeven, dan wel in de gelegenheid is gesteld een controle uit te voeren en te kennen heeft gegeven aan een dergelijke controle geen behoefte te hebben;
    • Fouten in de opnames composities of de tekst/gegevens, indien de opdrachtgever het tot stand brengen of laten uitvoeren van een bepaalde demo of proef achterwege heeft gelaten, en deze fouten in een dergelijk demo of proef wel waarneembaar zouden zijn geweest;
    • Taalkundige, tekstuele of grammaticale fouten
  5. In alle gevallen is de aansprakelijkheid van opdrachtnemer en de door opdrachtnemer ingeschakelde derden voor/door opdrachtgever geleden schade en hun totale vergoedingsplicht beperkt tot maximaal het bedrag van de overeengekomen som (exclusief BTW).
  6. Aansprakelijkheid van opdrachtnemer voor indirecte schade, daaronder begrepen doch niet beperkt tot gevolgschaden, gederfde winst, gemiste besparingen en schade door bedrijfsstagnatie, is uitgesloten.
  7. Opdrachtgever is gehouden opdrachtnemer schadeloos te houden en te vrijwaren voor alle aanspraken van derden die voortvloeien uit of verband houden met de overeenkomst tussen opdrachtnemer en de opdrachtgever, behoudens voor zover deze aanspraken het gevolg zijn van opzet of grove schuld van opdrachtnemer.
  8. Opdrachtgever vrijwaart opdrachtnemer verder voor alle rechtsvorderingen van derden, evenals schaden, boeten, kosten en renten, die verband houden met zaken, rechten, informatie, die de opdrachtgever aan opdrachtnemer verschaft en of beschikbaar heeft gehouden.

15. Ontbinding

  1. Opdrachtnemer kan de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen als opdrachtgever – al dan niet voorlopige – surseance van betaling aanvraagt of verkrijgt, als opdrachtgever in staat van faillissement wordt verklaard of anderszins insolvent raakt of als de onderneming van opdrachtgever wordt geliquideerd of beëindigd anders dan ten behoeve van reconstructie of samenvoeging van ondernemingen. Opdrachtnemer zal wegens deze beëindiging nimmer tot enige schadevergoeding zijn gehouden.
  2. Bedragen die opdrachtnemer heeft gefactureerd of zal factureren in verband met hetgeen zij reeds ter uitvoering van de overeenkomst heeft verricht of geleverd, blijven onverminderd verschuldigd en worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.

16. Overige condities

  1. Op de dienstverlening en overeenkomsten tussen opdrachtnemer en opdrachtgevers is het Nederlands recht van toepassing.
  2. Geschillen zullen uitsluitend worden beslecht door de bevoegde rechter te Arnhem.
  3. Van toepassing is steeds de versie van de algemene voorwaarden zoals geldend ten tijde van de totstandkoming van de Overeenkomst. Deze worden door opdrachtnemer eenmalig ter hand gesteld voor of bij het sluiten van de overeenkomst.

AANVULLENDE VOORWAARDEN

Onderstaande voorwaarden zijn een aanvulling op de reeds geformuleerde algemene voorwaarden en specifiek toegespitst op het boeken van Kim & The Koppers, welke een bedrijfsmatig onderdeel is van The Koppers.

17. Vrijblijvende optie en boeking

  1. Wanneer de opdrachtnemer beschikbaar is op de door de opdrachtgever aangegeven datum, zal een vrijblijvende optie geplaatst worden. De opdrachtnemer zet de datum als optie in de agenda en houden contact met de opdrachtgever over de mogelijkheden voor ‘Kim & The Koppers’, tot er een wederzijds akkoord (officiële boeking) is bereikt.
  2. Wanneer de opdrachtnemer ten tijde van de optie een nieuwe aanvraag ontvangt voor dezelfde datum, zal er direct contact met de opdrachtgever worden opgenomen. De opdrachtgever dient binnen 7 dagen na dit contact akkoord te geven voor de boeking of de optie te laten vervallen. Wanneer de opdrachtnemer niets van de opdrachtgever verneemt, komt na 7 dagen de optie automatisch te vervallen.
  3. Een daadwerkelijke boeking komt tot stand wanneer de opdrachtgever per mail akkoord geeft op de overeengekomen afspraken en daarmee met de algemene voorwaarden zoals hier opgesteld.

18. Ziekte of uitval

Wanneer een, of meerdere leden van de opdrachtnemer onverhoopt uitvalt, zal er in overleg met de opdrachtgever voor passende vervanging gezorgd worden. Hierbij zal in eerste instantie gekeken worden binnen het brede netwerk van muzikanten die de opdrachtnemer rijk is. Wanneer dit niet lukt komt de geaccordeerde financiële verplichting te vervallen. De opdrachtnemer zal haar uiterste best doen u te helpen met een alternatief, daar waar het in de redelijke zin mogelijk is.

19. Het optreden

  1. De opdrachtnemer is tijdig aanwezig om de apparatuur op te bouwen. Dit zal vijfenveertig tot dertig minuten zijn voor de start van het optreden. Andere aankomsttijden kunnen op verzoek en/of tegen een kleine meerprijs overeengekomen worden.
  2. De opdrachtnemer wenst de mogelijkheid om te kunnen laden en lossen aangrenzend aan de speel locatie. Daarnaast gelieve een parkeerplek voor de auto binnen een straal van honderd meter van de locatie. Wanneer dit afwijkt wensen wij hier vooraf over geïnformeerd te worden. Wanneer er sprake is van parkeerkosten zullen deze doorberekend worden aan de opdrachtgever op de uiteindelijke factuur.
  3. De opdrachtnemer wenst een minimale speeloppervlakte van twee bij twee meter. Er is ook een minimaal hoogte van 2,5 meter nodig tot het plafond (i.v.m. de hoogte van de PA). Daarnaast dient minimaal één geaard stroompunt van 220 volt binnen tien meter van de speelplek aanwezig te zijn.
  4. In het geval van een openlucht optreden dienen de bandleden en apparatuur van de opdrachtnemer beschermd te kunnen worden tegen wind, regen en volle zon. Is dit niet mogelijk heeft de opdrachtnemer het recht om ter plekke het optreden te annuleren. Mocht door weersomstandigheden schade ontstaan, door slechte of absentie van bescherming tegen de elementen, komt dit voor rekening van de opdrachtgever.
  5. De opdrachtnemer maakt gebruik van het dB Technologies ES 802 geluidssysteem tijdens het optreden. Dit systeem kan tot honderdvijftig gasten voorzien van goed en aangenaam geluid. Een tweede geluidssysteem kan op verzoek en tegen een kleine meerprijs meegenomen worden.
  6. De opdrachtnemer zal het geluidssysteem niet harder zetten dan 90-95 decibel om zo gehoorbeschadiging voor zowel zichzelf als de gasten te voorkomen.
  7. De opdrachtnemer draagt zorg voor passende (achtergrond)muziek tijdens de pauzes.
  8. De consumpties die de opdrachtnemer nuttigt, zijn voor rekening van de opdrachtgever.
  9. De opdrachtnemer stelt, in overleg, hun geluidssysteem beschikbaar voor bijvoorbeeld de trouwambtenaar, stukjes, speeches etc. Dit dient vooraf (per mail of telefoon) door gegeven te zodat de opdrachtnemer zorg kan dragen voor een extra microfoon en/of standaard.
  10. Mochten de speeltijden van de opdrachtnemer op de dag zelf wijzigen, door bijvoorbeeld een uitloop van het programma, zal de opdrachtnemer een wachttijd rekenen wanneer de uitloop meer dan dertig minuten betreft.

20. Annulering

  1. Indien het optreden geen doorgang kan vinden vanwege een reden die niet toegerekend kan worden aan de opdrachtnemer, zijn de volgende annuleringskosten verschuldigd, te voldoen binnen 14 dagen na datum van annuleren:
    • Bij annulering tot 2 maanden voor de afgesproken datum, wordt 25% van het afgesproken bedrag in rekening gebracht.
    • Bij afzegging tot 1 maand voor de afgesproken datum, wordt 50% van het afgesproken bedrag in rekening gebracht.
    • Bij afzegging binnen 1 maand van de afgesproken datum, wordt 75% van het afgesproken bedrag in rekening gebracht.
  2. Bij een herboeking in de toekomst bij de opdrachtnemer, kan een compensatie van een deel van de in rekening gebrachte kosten besproken worden. Informeer eventueel naar de mogelijkheden om de annuleringskosten te verzekeren bij uw verzekeringsadviseur/verzekeraar.

21. Betaling

Na het optreden zal de opdrachtnemer per mail een factuur sturen naar de opdrachtgever met de vooraf overeengekomen prijs. Het bedrag dient binnen de op de factuur gestelde tijd overgemaakt te worden. De opdrachtgever hoeft vooraf dus geen aanbetaling te doen. Het is ook mogelijk om de factuur direct na het optreden te voldoen.

22. Aansprakelijkheid

Alle toegebrachte schade aan de bezittingen of personen van de opdrachtnemer, veroorzaakt tijdens en rondom het optreden, dienen te worden vergoed door de opdrachtgever.